bureau van boven
Het marketingplan: Noodzaak of verspilling?

We willen er vaak niet aan, want het houdt ons zo vreselijk van ons werk af: het marketingplan. Het beperkt ons in ons intuïtieve gedrag. Zin om een mailing eruit te doen? We doen er een mailing uit. Ach, laten we eens een klant bellen. Beter nog: we rijden er even langs. Gezellig.

Een marketingplan lijkt impulsen alleen maar in de weg te staan. Toch is het een onontbeerlijk document voor een organisatie. Eentje die voorkomt dat iedereen als een kip zonder kop van de hak op de tak springt. Het plan biedt houvast voor de mensen van marketing, sales en communicatie en daarmee voor het hele bedrijf. Een goed marketingplan laat daarnaast ook nog eens voldoende ruimte voor individuele initiatieven.

Het schrijven van een marketingplan is een activiteit die een interne marketingmanager doorgaans over het hele jaar uitsmeert. Meestal is het een consistent gevolg van een eerder geschreven plan. Een externe marketeer kijkt met een frisse blik naar uw marketing- en sales-doelen. Al dan niet in samenwerking met uw eigen mensen, produceren wij razendsnel een goed onderbouwd document waar uw promotie- en verkoop-afdeling direct mee aan de slag kunnen.

Meer weten wat onze consultants op het gebied van marketing, communicatie en sales kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier. Stel hierin uw vraag of vul het telefoonnummer in waarop wij u mogen bellen.

Heeft u een vraag of opmerking? Dan kunt u deze via onderstaand formulier kenbaar maken.

Uw naam (*)

Uw email (*)

Onderwerp

Uw bericht

*=Verplicht veld