vraagteken
Veel voorkomende vragen

Persoonlijk contact vinden we het prettigst. Het antwoord op uw specifieke vraag willen we dan ook het liefst direct aan u geven. Desondanks hebben we toch een aantal veel voorkomende en algemene vragen voor u op een rijtje gezet.

Wat is Consultants Collective voor een bedrijf?

De naam zegt het al; een collectief van adviseurs. De consultants hebben allemaal een of meerdere specialisaties waarmee ze bedrijven kunnen helpen.

Werken jullie alleen in Nederland?

Wij richten ons primair op de Nederlandstalige gebieden; Nederland, België, Aruba, Curaçao, Bonaire, Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten. Maar ook hier zitten bedrijven die hun markt in het buitenland hebben. Daarom is het noodzakelijk te weten wat zich in de rest van de wereld afspeelt. Welke zoekmachines worden gebruikt in Amerika en welke in Azië? Zeker voor een exporterend land als Nederland is dit essentieel.

Voor wie werken jullie?

Wij helpen bedrijven, overheden, onderwijsinstellingen, maar ook ZZP’ers, freelancers, stichtingen en verenigingen.

Wat zijn jullie tarieven?

Die verschillen per consultant en per opdracht. Voor consulteren staat een ander bedrag dan voor copywriting. Onze declaraties zijn heel duidelijk gespecificeerd en uiterst nauwkeurig. Precieze bedragen geven we altijd vooraf in een persoonlijk gesprek.

Doen jullie alleen projecten?

Meestal wel. Onze consultants kunnen ook wel voor korte of langere tijd een interim functie vervullen, maar zelf geven we de voorkeur aan een project. Dit biedt de adviseur namelijk de mogelijkheid ruggespraak te houden met andere specialisten binnen zijn team. We laten een project daarom ook nooit door één persoon uitvoeren, maar zetten altijd een schaduw consultant in. Zo komen we voor u tot betere oplossingen.

Kunnen jullie voor mij onderhandelingen voeren?

Ja. Wij voerden onderhandelingen voor bijvoorbeeld een onderwijsinstelling, een stichting en bedrijven tijdens een fusie, maar ook voor minder zakelijke individuen als artiesten, sporters en creatieven maken wij de beste deal. De uiteindelijke handtekening kunnen wij echter niet zetten. Wij banen de paden en halen de kolen voor u uit het vuur. De definitieve beslissing ligt altijd bij uzelf.

Kunnen jullie subsidies voor mij regelen?

De aanvraag kunnen we van voor tot achter regelen. We kennen de wegen en weten uit ervaring alles over de haken en ogen. Of de subsidie ook wordt toegekend is niet aan ons. Daarover beslist het fonds.

Kunnen jullie mijn verkoopafdeling ondersteunen?

Ja, dat kan op verschillende manieren. Wij schrijven sales- en marketingplannen en verzorgen trainingen voor uw verkopers. Alles pas na een zorgvuldige analyse van de huidige werkwijze. In het beste geval komen we daarin tot de ontdekking dat uw verkoopmedewerkers kansen laten liggen. In het slechtste geval worden de tegenvallende resultaten veroorzaakt door uw product. Als dat het geval is, dan vertellen we u dat ook.

Krijg ik een vast aanspreekpunt?

Ja. We vinden dat u een klik moet hebben met uw adviseur. Dat wil niet zeggen dat hij de volledige last moet dragen. Op ieder project zetten wij een schaduwconsultant met wie uw adviseur uw zaken met grote regelmaat bespreekt.

Schrijven jullie web-teksten voor mij?

Zeker. In de meeste gevallen echter hebben u en uw medewerkers veel meer verstand van uw markt dan wij. Dat kan een voordeel voor ons zijn, want wij kijken met een frisse blik en met de ogen van uw klanten. Maar we hebben dus wél uw input nodig. Wij maken hier interessante verhalen van, die uw klanten willen lezen. Dat noemen we corporate story telling. Bovendien zorgen we ervoor dat deze bericht hoog scoren bij de zoekmachines. Daarbij werken we volgens de voorwaarden van zoekmachine optimalisatie of SEO.

Kan ik mijn brochure teksten ook voor internet gebruiken?

Dat kan wel, maar in 99% van de gevallen is dit niet verstandig. De tegenwoordige website is geen online brochure, maar een interactieve applicatie waar uw bezoeker zelf op dingen wil klikken en zelf mee bezig wil zijn. Dat vindt u prima, want hoe langer hij op uw site zit, hoe beter het is. Online teksten moeten ook anders geschreven worden dan de teksten voor print. U wilt immers dat uw site wordt gevonden. Dat hij hoog staat in de ranking van de zoekmachines. Dat kan door de verhalen aan de voorwaarden van Google, Yahoo, Ilse of welke andere search engine te laten voldoen. Dit zijn er meer dan 200 en onze copywriters en SEO specialisten weten precies welke het meest belangrijk voor u zijn.

Kan ik visitekaartjes bij jullie laten ontwerpen?

Dat kan. Onze mensen ontwerpen al sinds 1992 complete huisstijlen maar we werken ook samen met uw eigen ontwerper of drukkerij. Wij zorgen dan voor de implementatie en zorgen ervoor dat uw huisstijl correct wordt toegepast.

Hoe gaan jullie te werk?

Dat verschilt natuurlijk per project. Een verkeerssituatie als een kruispunt veiliger maken vereist natuurlijk een heel andere benadering dan een managementvraagstuk. Maar er zijn ook overeenkomsten. De structuur van onze werkwijze voor een adviesproject is meestal als volgt: Inventariseren, analyseren, adviseren en evalueren. Tijdens de verschillende fasen vindt er regelmatig terugkoppeling plaats en kunnen we sturen en bijstellen.

Staat het antwoord op uw vraag niet bij de FAQ’s? Stel hem dan via onderstaand formulier.

Heeft u een vraag of opmerking? Dan kunt u deze via onderstaand formulier kenbaar maken.

Uw naam (*)

Uw email (*)

Onderwerp

Uw bericht

*=Verplicht veld