lamp
Hoog in Google

Teksten die geschreven zijn volgens de regels van Search Engine Optimization – in het Nederlands zoekmachine optimalisatie – maken een grotere kans op een hoge ranking in de zoekmachines. SEO is een onderdeel van SEM, Search Engine Marketing of zoekmachine marketing. De gestelde eisen verschillen per zoekmachine. Bedrijven die zich op de Nederlandse markt bewegen kunnen zich het best richten op Google; met 95% met afstand de marktleider.

Zoekmachine
Richt je bedrijf zich op het buitenland, dan kun je niet om andere zoekmachines als Yahoo en Ilse heen. Om Google als voorbeeld te nemen: deze zoekmachine bedient zich van meer dan 200 variabelen die van invloed zijn op de vindbaarheid van een webpage. Niet allen even belangrijk gelukkig. Maar om het toch weer moeilijker te maken, veranderen de algoritmen om de haverklap. Zo was het gebruik van tags eerder van groot belang, maar tegenwoordig nog nauwelijks van invloed. Het is dan ook niet effectief om ruim 200 variabelen af te willen dekken.

Storytelling
Het best concentreer je je op de voornaamsten. Een ervan is de mate waarin een pagina, artikel of blog wordt gedeeld. Dat bereik je me interessante verhalen. Corporate story telling is daarmee een van de belangrijkste SEO-tools geworden. Maar ook een van de meest complexe. De adviseurs van Consultant Collective komen u graag meer vertellen over het schrijven van een goed verhaal en hoe dit uw vindbaarheid op het internet kan vergroten.

Tip
Het allerbeste advies geven we hier alvast. Pas SEO doordacht toe en probeer vooral niet om de robot van Google te slim af te zijn, want die straft genadeloos. Kelder je serieus in de ranking, dan krijgen zelfs onze consultants het de komende jaren niet meer voor elkaar om de webpagina bij de bovenste drie te krijgen van de organische resultaten.

Heeft u een vraag of opmerking? Dan kunt u deze via onderstaand formulier kenbaar maken.

Uw naam (*)

Uw email (*)

Onderwerp

Uw bericht

*=Verplicht veld