Communicatie

“Alles is communicatie.”

Alles is communicatie. Maar dat wil nog niet zeggen dat communicatie ook alles is. Dat geldt nu meer dan ooit in dit huidige tijdperk waarin online zelfs de meest nietszeggende berichten het internet op worden gesmeten. Maar is de huidige communicatiestrijd wel zoveel anders dan in het verleden?

1100

Aandacht
Ogenschijnlijk wel. Niet zelden hebben de berichten op de mobiele telefoon voorrang op een persoonlijk gesprek. Oogcontact wordt verdrongen door WhatsApp. We ergeren ons eraan en maken ons vervolgens net zo schuldig. Maar waarom?

Zo gaat het al sinds mensenheugenis. Onze tegenstander is de concurrent, niet het middel dat hij inzet. De meest elementaire vorm van communicatie, het persoonlijk contact, staat altijd al onder druk. Nu door tablet, cell-phone en computer, maar al sinds de vorige eeuwen door tv, radio, krant.

Iets verder terug schreeuwden stadsomroepers om onze attentie en met een beetje fantasie leidde zelfs het prehistorische kampvuur de aandacht van onze verre voorvaderen af.

Verhaal
Om effectief te kunnen communiceren moeten we niet de strijd aangaan met de beschikbare communicatiemiddelen, maar deze juist gebruiken om onze berichten te verspreiden. In onze poging om gehoord te worden is niet het medium onze concurrent, maar de zender die het bericht verspreid.

Zorg dat uw verhaal dus interessanter is dan dat van uw opponent. Richt u op uw tegenstander en niet op zijn wapen. Nog nooit is iemand geslagen door een stok.

Om een overzicht te krijgen van onze specialisaties op het gebied van communicatie klikt u hier.

Wilt u meer informatie over onze diensten, dan kunt u via het contactformulier uw vraag stellen.

Heeft u een vraag of opmerking? Dan kunt u deze via onderstaand formulier kenbaar maken.

Uw naam (*)

Uw email (*)

Onderwerp

Uw bericht

*=Verplicht veld